|
||
LEGENDA Avelj i Kain se
susretoše posle Aveljove smrti. Hodahu pustinjom i
prepoznaše se iz daljine, jer obojica behu vrlo visoki.
Braća se sedoše na zemlju, zaloiše vatru i
obedovaše. Ćutahu kako čine umorni ljudi na izmaku
dana. Na nebu se pomaljaše zvezda koja još ne beše
dobila ime. Pri svetlosti plamena Kain primeti na
Aveljevom čelu beleg od kamena, ispusti hleb koji
prinosaše ustima i zamoli da mu bude oprošten zločin. str 53 |
||
OBUZET PROŠLOŠĆU Znam da sam izgubio toliko stvari da ne bih mogao izbrojati i da su ti gubici, sada, ono što je moje. Znam da sam izgubio uto i crno i mislim u tim nemogućim bojama kako ne misle oni koji vide. Moj otac je umro, a uvek je pored mene. Kada hoću da recitujem Svinberove stihove, ja to činim, kau mi, njegovom glasom. Samo je onaj koji je umro naš, naše je samo ono što smo izgubili. Ilion traje u heksametru koji ga oplakuje. Izrael je postojao kada je bio drevna čenja. Svaka pesma vremenom postaje elegija. Naše su ene koje su nas napustile, kada nas ne muči iščekivanje koje donosi strepnju, niti nemir i muke nadanja. Nema drugih rajeva nego izgubljenih. str. 101 |
||
ARGUMENTUM
ORNITHOLOGICUM Zatvaram oči i vidim jato ptica. Vizija traje jednu sekundu, moda i manje; ne znam koliko sam ptica video. Da li je njihov broj bio određen ili neodređen? Taj problem obuhvata i problem postojanja Boga. Ako Bog postoji, broj je određen, jer Bog zna koliko sam ptica video. Ako Bog ne postoji, broj je neodređen, jer niko nije mogao da ih izbroji. U tom slučaju video sam, recimo, manje od deset, a više od jedne ptice, ali nisam video devet, osam, sedam, šest, pet, četiri, tri ili dve ptice. Video sam broj između deset i jedan, koji nije devet, osam, sedam, šest, pet i tako dalje. Taj celi broj je nezamisliv; dakle Bog postoji. str. 11 |
Basara | Borhes | K. Lj. Moravia | Harms | Šopenhauer | S. Pešić